vrijdag 24 oktober 2008

De onbegrijpelijke piek


Deze weblog krijgt niet veel bezoekers, zo’n vier a vijf mensen per dag. Op momenten dat de weblog op een andere plek (bijvoorbeeld het Archiefforum of het Archievenblad) genoemd wordt, stijgt het aantal bezoekers eventjes, naar maximaal 45. Ik was dan ook zeer verbaasd toen ik afgelopen week bovenstaande grafiek in mijn Analytics-scherm zag.

86 bezoekers op 17 oktober, waarvan 95% via Blogger.com is binnengekomen.

En ze komen van de hele wereld: Spanje (10), Frankrijk, Italië (ieder 8), China en India (ieder 3), Roemenië, Iran, Indonesië, Brazilië (allemaal 2) en dan nog onder andere Zuid-Korea, de Filipijnen en Macau.

Ik heb geprobeerd te achterhalen waar we die piek aan te danken hebben, maar ik weet het nog niet.
Heeft iemand ideeën?

2 opmerkingen:

  1. Ha Ingmar,

    De herkomst volgens Analytics schijnt niet altijd wat te zeggen over de 'echte' herkomst van het 'warme lichaam' achter de PC.

    Wel heeft Inge Angevaare op de 17e een link naat je blog over Antwerpen geplaatst. Helemaal onderaan http://digitaalduurzaam.blogspot.com/2008/10/digitale-archieven-worden-flexibel-en.html

    Misschien is dat de reden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens Analytics komen maar twee bezoekers van de website van Inge. 72 komen via "blogger.com/navbar.g".

    (En ik denk dat Inge normaal ook niet zo veel bezoekers heeft ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.